Passer au contenu principal

Cette offre a expiré

Director-assistant, Administratie, Financiën et HR – 4/5e tijd

Het Hortamuseum in Sint-Gillis heeft als doel het werk van Horta te beschermen en te promoten door het conserveren en valoriseren van zijn collecties en de persoonlijke atelierwoning van Victor Horta. Zijn opdracht omvat het houden van tentoonstellingen, de organisatie van pedagogische ateliers (voor de allerkleinsten en kwetsbare doelgroepen) en acties op wetenschappelijk gebied. Het museum beschikt eveneens over een Onderzoekscentrum (bibliotheek en archieffonds). Het groeit gestaag (70.000 bezoekers/jaar) en biedt werk aan een vijftiental medewerkers, maar ook studenten en vrijwilligers.

Functie

De Director-assistant ondersteunt de Conservator in de financiële, budgettaire, administratieve, personeels- en operationele beleidsvoering van het Hortamuseum. Hij zorgt voor de financiële balans van het Hortamuseum en staat de Conservator bij in het beheer van de budgetten bestemd voor wetenschappelijke en culturele programmering. Hij zorgt voor de uitvoering van het strategisch beleid. Hij ontwikkelt en bevordert de teamspirit gericht op een efficiënt en harmonieus beheer van activiteiten, rekening houdend met de huidige sociale en ecologische uitdagingen.

  • Uitvoering van het programmacontract met betrekking tot de subsidiërende bevoegdheden.
  • Ondersteuning bij het administratief beheer (contracten, verzekeringen, budgetprognoses, opvolging van de facturatie...) in samenwerking met de boekhoudkundige dienstverlener. Budgetopvolging en boekhouding.
  • Operationeel beheer (dagelijkse werking) in samenwerking met de museumregisseur(-euse): opvolging van externe organisaties, controle van leveranciers en bijbehorende contracten.
  • Co-management en implementatie, met de conservator, van het personeelsbeleid:, payroll (in samenwerking met het sociaal secretariaat), contractuele aspecten, rekrutering, opleiding, arbeidsreglement...
  • Ter ondersteuning van de conservator, toepassing van het beleid van de verschillende diensten (communicatie, pedagogiek, publicatie): aanbestedingen en projectopvolging.
  • Controle van de omstandigheden op het gebied van onthaal, comfort en toegankelijkheid van het publiek.
  • Ontwikkeling van het eigen financieringsbeleid voor activiteiten (zoeken naar subsidies en financiering, nieuwe inkomstendiensten…).
  • Naleving van wettelijke en administratieve kaders.
  • Ondersteuning bij de ontwikkeling van het museum voor het Nederlandstalige publiek.

Profiel

  • Universitaire master-opleiding of niveau bereikt door ervaring.
  • Minstens 5 jaar ervaring in een gelijkaardige functie (administratief, budgettair, financieel, boekhoudkundig en HR binnen een structuur van minimum 10 VTE's).
  • Ervaring in een voor het grote publiek toegankelijke culturele instelling is een belangrijke troef. Goede kennis van de culturele en verenigingssector. Je hebt een grote interesse in cultuur.
  • Je bent vertrouwd met communicatie en culturele marketing.
  • Je bent in staat om strategieën (financieel, cultureel, logistiek, management) te identificeren en te vertalen naar operationele acties.
  • Je bent empathisch en stimuleert de betrokkenheid van teams bij een project en bij de te bereiken doelstellingen.
  • Je spreekt vloeiend Nederlands en Frans, en hebt een goede kennis van het Engels.

Offerte

  • Een nationaal en internationaal gerenommeerde werkgever.
  • Een professioneel, gepassioneerd en gemotiveerd team.
  • Een functie met verantwoordelijkheden en gekenmerkt door haar veelzijdigheid.
  • Een echte autonomie en een zeer aangename werksfeer.
  • De kans om jouw ervaring mee te nemen in de dagelijkse leiding. Interessante korte en lange termijn projecten.
  • Een vast contract en een werkrooster van 30,5 uur per week (4/5e).
  • Een competitief salarispakket in de culturele sector.

Ref. 918-001 (2023)

Uw kandidatuur wordt snel en vertrouwelijk behandeld. habeas beheert deze opdracht exclusief.

Bent U niet geïnteresseerd in deze aanbieding MAAR kent U iemand die dat misschien wel is? Aarzel dan niet om het door te geven!

Recevez des alertes d'offres d'emploi

Créez une alerte d'offre et recevez des recommandations personnalisées directement dans votre boîte de réception.

Créer une alerte